Bibliotheek

Hieper de piep...... HOERA !!!

Woubrugge krijgt weer een échte bibliotheek

De handtekeningen zijn gezet en op 1 november krijgt Bibliotheek Rijn en Venen de sleutel van deze geweldige locatie naast de Spar. Daarna inrichten en opstarten. Een mooie ruimte die ook geschikt is voor maatschappelijke doeleinden. De bibliotheek die formeel 9 uur per week voor 'halen en terugbrengen' open zal zijn draait deze uren met vrijwilligers. Wij gaan ervan uit dat, zoals in het verleden ook het geval was, er voldoende enthousiaste dorpsgenoten bereid zijn om onze bieb tot een  succes te maken. Binnenkort meer nieuws over 'hoe verder' van Rijn en Venen.

VRIJWILLIGERS

Als je interesse hebt om vrijwilliger in de bibliotheek te worden, laat het ons weten op: info@dorpsraadwoubrugge.nl . Wij sturen jouw gegevens dan door naar bibliotheek  Rijn en Venen, want deze organisatie gaat de vrijwilligers opleiden en begeleiden.

De vrij lange weg naar de terugkeer van onze bibliotheek

Een heugelijk feit is dat Woubrugge weer een bibliotheek zou krijgen. Op 18 december jl. heeft de Raad groen licht gegeven. Het leek aanvankelijk een snelle route, maar helaas moesten we constateren dat de snelheid van het proces er een beetje uit was. Dit had o.a. te maken met de financiering van de bibliotheek op lange termijn. De bibliotheek organisatie Rijn en Venen wilde graag zekerheid dat zij ook de komende jaren hun financiële verplichtingen konden nakomen ( wel noodzakelijk als je  b,v, een huurcontact voor een beoogde locatie wilt afsluiten). Binnen de Gemeente moesten hiervoor nog wat nadere afspraken worden gemaakt. Ook de locatie was nog enige tijd onderdeel van onderhandeling, omdat het pand inmiddels een nieuwe eigenaar kreeg. Maar... het resultaat geldt en mag er zijn. Een nieuwe bibliotheek op een geweldige locatie.